src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">

Om att inte räcka till

Det här med mobbning sätter så mycket sår på så många människor. Att bli utsatt för att få negativa kommentarer om hur man ser ut. Det blir bara ännu värre om någon säger något om ens kropp som man verkligen inte kan göra något åt. Tänk er att få höra hur jävla ful du är varje dag, tänk att inte kunna bära de kläder som du vill eller behöva spackla dig för att se ut som de tjejrna på reklamerna. Känslan av att inte räcka till. Det är fel att folk ska känna såhär. 
 
Själv har jag haft turen att bo på landet under nästan hela min uppväxt. Jag har gått på en liten skola med 5 personer som gick i samma klass som mig. Vi var en familj, vi tog hand om varandra. Det fanns aldrig en tanke på att vara elak mot någon annan. Jag kunde klä på mig hur galna kläder som helst för jag visste att inge brydde sig! 
Visst, nu i efterhand när jag blickar tillbaka så såg det inte bra ut. haha. Men det var fortfarande ingen som kommenterade hur jag såg ut. 
 
Något mer som har peppat och lyft mig som in i helvete är att jag fått höra att jag är fin nästan varje dag av mina föräldrar. De kan bara säga ''maja vad fin du är idag'' eller ''vad fin du är i håret idag* när jag har krulligt trollhår efter en natt med blött hår. De har gett mig komplimanger om att jag är jätte fin även fats jag känner mig hur sluskig som helst. DET har gett mig en jätte stark och bra självkänsla. 
 
Och det betyder INTE att jag tror att jag är snyggare än alla andra utan att jag trivs jävligt bra med mig själv. Och det är jag jävligt glad för att jag känner just såhär om mig själv. 
 
Jag tycker att det är sorgligt att det finns så många som inte är nöjda med sig själv. Men det är så svårt att ändra på och en del växer helt enkelt bara ifrån det. Men jag hoppas att alla som bär på en känsla utav ''självhat'' kommer över det och inser att det finns så mycket annat roligare att tänka på än hur ens näsa ser ut, jag lovar er. 
 
Gud vad skönt det var att får skriva lite. puss <3

Kommentarer
Postat av: Tess

Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :) Kram

2014-05-04 @ 10:20:41 ? http://tesswaltenburg.blogg.se/
Postat av: ELLEN GUSTAVSSON

Hej Maja! Jag håller fullständigt med det du säger, och jag tycker själv att jag också har jävligt bra självförtroende, och jag är inte rädd för att skämma ut mig. Men jag undrar vad du tror är orsaken till att folk mår dåligt över dem själva, eller är rädda för vad folk ska tycka? För själv tror jag det är att många människor snackar så jävla mycket skit. Jag kommer till exempel ihåg en gång när du snackade skit om en tjej du inte känner för att hon färgade sitt hår ofta. Tror du inte att det är för sådana människor som folk är rädda för att visa vilka de är? Nu kan jag absolut inte säga att du och dina kompisar snackar mycket onödig skit, eftersom att jag inte varit med er på några år, men jag skulle vilja be dig att tänka efter. Tänk efter en dag vad det är du säger egentligen, om du har någon rätt att säga så. Nu vill jag inte att du ska bli sur på mig, för jag har absolut inget emot dig! Jag har själv snackat så mycket skit under mina år, och det skäms jag för nu. No hard feelings?

Svar: tack för din kommentar, jätte kul att få lite ifrågasättande! jag har skrivit till dig så att du nu har fått svar på din fråga! <3
Maja Alshorn

2014-05-04 @ 19:17:18
Postat av: Anonym

BUUUUUURNED!!

Svar: pinsamt att skriva anonymt, och jag blev verkligen inte ''BUUUURNED'' ;)))))))))
Maja Alshorn

2014-05-04 @ 19:27:58

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: