src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">

Mitt 2014

Sista terminen i 9an, den sista tiden i grundskolan och tillsammans med de vänner som alltid funnits i min vardag enda sedan första dagen i skolan.Jag ville bara sluta, sluta på PM och komma någon stans, någon annan stans. Jag visste  redan i Januari vilken skola jag skulle välja och jag visste vad jag ville med mitt liv. Jag har fortfarande mina drömmar och jag ska kämpa för att komma dit. Jag väntade på att våren skulle komma, som efter alla långa vintrar. Jag ville ha vår så att jag kunde börja använda min jeansjacka igen. 
 
 
Det blev vår och skolavslutningen närmade sig. Jag såg till att nå alla mål som var för att ta steget vidare till gymnasiet. Jag såg liksom ljuset i tunneln. Snart skulle jag gå på sommarlov och tillslut var dagen där och vi åkte flak och hade det bra!
 
 
 
 
 
Nu fick vi sommarlov, jag hade sommarlov och inväntade nu bara bråvalla festivalen. Jag och tjerna träffades för att mysa i hamnparken på kvällarna och vi bara älskade sena sommarkvällar tllsammans. 
 
 
Bråvalla närmade sig och jag var så jävla taggad, jag hade fixat med packningen och jag hade allt klart. Bråvallafestivlen var helt fantastisk på alla sätt och vis. Jag hade fått underbara grannar som jag umgicks med till stor del utav festivalen, Musiken var bra och bara hela grejen att gå runt lullig och glad i tre dagars tid. Livet var helt klart fantastisk under dessa dagar. 
 
 
 
 
 
 
Det blev midsommar och jag firade med mina underbara brudar. Vi åt middag och tävlade och framåt kvällen gick vi till Jonte och firade med våra grabbar. 
 
 
Efter festivlen skulle jag jobba i tre veckor. Det var ett helt helvete kan jag säga. Jag slet så jävla hårt varje dag. Jag stod på knä och rensade ogräs i 6 timmar om dagen och det ända jag kunde tänka på var efter att jag var klar med jobbet. Då skulle jag åka till Stockholm för att fira två årsdag, åka till Alva I Gävle och bara vara hemmifrån ett tag. 
 
MEN det blev inte alls som planerat då min dåvarande var otrogen på sin egna hemmafest 6 dagar innan våran dag. Jag blev klar med jobbet och fick sedan reda på detta. Det snurrade i huvudet på mig ang hur jag skulle göra och varför han gjorde som han gjorde osv. Alls var verkligen skit. Jag hade pengar i fickan men för det var jag inte lycklig. 
 
Jag åkte upp för att få se honom i ögonen när han berättade om vad som hade hänt. Grejen är den att han ångrade inte sig ett skit. Han försökte inte ens göra någonting åt det. Jag var totalt förstörd.

Jag var blind och tyckte att jag kunde ha kvar denna människa till orm som vän. Så vi umgicks innan han skulle åka till Finland. När han åkte så kunde jag inte sova om nätterna, jag kunde inte äta, jag skakade och mådde som en påse skit i 4 dagars tid.
 
Senare skulle jag åka till Alva i Gävle. Jag åkte upp och hade de underbaraste dagarna på så jävla länge med henne. Vi skrattade som bara vi kan göra och hon gjorde mig så jävla glad bland alla äckliga känslor som fanns innom mig då. Vi åkte till en djurpark, badade, tittade på stjärnorna i timmar och såg minst 5 stjärnfalla och jag bara insåg att Alva är en sådan underbar människa. Hon fick mig att asgarva när jag mådde sådär uselt. 
 
Sedan åkte jag ner till Stockholm igen och träffade Laura i en dag då jag sov över hos henne. Vi fick för oss att klippa av oss håret och gick båda två med axellångt hår. Jag ville ha en nystart ifrån det som hade hänt mig och jag kände att det var en grej som skulle förändra mitt utseende och något som skulle ge mig en bra början på resten utav mit liv utan honom. 
 
Den sista tiden utav lovet spenderade jag på stranden men nära och kära. Jag försökte hålla tillbaka tårarna så gott det gick om dagarna men min familj och mina vänner hjälpte mig oerhört mycket. 
 
 
Skolstarten började närma sig och jag var så taggad på att få börja gymnasiet, träffa massor utav nya människor och hålla på med något som jag var intresserad utav. Jag och alla andra ettor blev nollade och gick sedan på en fest på kvällen. 
 
 
 
 Innan skolan började så hade Felix en sådan underbar fest hemma hos sig att det var sjukt. Det var verkligen så JÄVLA KUL! Även fast saker och ting ledde till att jag insåg hur fucking falska människor kan vara. 
Det var lagom mycket folk,jag blev lagom full och folk badade i poolen och musiken var hög och man bara kände att man levde. Jag kände att jag skulle skita i alla negativa känsor jag hade i kroppen och bara ösa, släppa loss och ha så jävla kul och det hade jag verkligen. 
 
Jag började gymnasiet och det kan nog vara det bästa valet jag gjort på så sjukt länge kan jag säga. Sedan första dagen så har jag trivts så in i helvete bra och jag har träffat massor utav nya människor och lärt mig om så mycket. Jag har nu gått en termin och det funkar absolut hur bra som helst. Jag trivs som fisken i vattnet.
Mitt X fortastte att vara jävlig så jag sa upp kontakten helt med honom genom att ringa upp och berätta att jag inte ville ha honom kvar i mitt liv längre, det var det bästa jag gjort. 
 
 
 
 Jag såg Thomas Stenström i Norrköing Tillsammans med Elvira då vi kom längst fram och det fanns heller inget staket så man kunde titt som tätt ta på honom och se honom i ögonen och sjunga tillsammans med honom. Jag gav honom en slängkyss och som svar tog han den i luften och förde den till sin mun. Det var så sjukt fint och hela Konserten var helt fantatsisk! Jag filmade en lite bit sedan dog kameran :((((((
 
 
Jag såg också Veronica Maggio under hösten. Jag gick tyvärr själv men jag hamnade längst fram så jag var lyckligast i världen när Hon gick upp på scen. Världens finaste Veronica. Hon var så glad och hade sådan inlevelse och känslorna bara fanns i luften hela tiden, det var fantastiskt vackert. ''Trädgården en Fredag'' Var så underbart bra och det är een utav mina favoritlåtar med just Maggio. <33
 
 
 
Under hösten så hann jag också med att se Den Svenska Björnstammen och Markus Krunegård på Flygeln i Norrköping. Björnstammen är helt fantastiska live och de har en sådan underbar energi på scenen. Markus var också helt fantatsisk men låtar som ''Under broarna i skanstull'' och ''lets go nu är jag din yo'' <3 
 
 
Jag kände att saker och ting började att kännas bättre men känslorna kunde bara svepa över mig då jag bara grät. Men så en dag fick jag ett meddelande på Facbook. ''Hej'' stod det. ''Hur är det?'' Han verkade vara så jävla intressant, han skrev om sin musik och vi kunde hålla med om hur fantastisk estetiken är. Vi bestämde oss för att träffas och det gjorde vi. Efter det så har vi setts varje vecka och vi är nu tillsammans. Vi har pratat om hur konstigt det är. Att ett Hej kunde leda till det vi är idag haha. Jag tycker om honom väldigt mycket. Så fin. 
 
 
Sedan blev det jullov och det kändes underbart. Jag kom hem till mina föräldrar och min Julafton blev jättebra. Det var fint att vara med familjen igen. Jag fick en dator i julklapp som jag skriver ifrån just nu som jag trivs väldigt bra med. Det var verkligen så skönt att bara få vara hemma i några dagar och bara vara hema hahha. hemma är alltid bäst när man har varit borta så länge. Eftersom att jag pluggar i Norrköping och min familj bor i Vadstena så ses vi bara på helgerna. 
 
 
 
Min nyårsafton spenderades i Motala tillsammans med pojkvännen och så många vänner som jag blev överlycklig av. Kvällen gick alldeles för fort och jag ville bara stanna längre! Det blev en riktig fest och vi dansade och hade det jättetrevligt tillsammans. Vid tolvslaget så gick jag och Alexander till en bro och kysste in det nya året. Det var fint, sedan gick vi tillbaka och festade tills det hela avslutades. 
 
 
Nu är det 2015, jag har inte några löften, jag ska bara leva och se det posetiva i det mesta och så ska jag förlja mina drömmar och inte låta någon trampa på mig. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: