src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">

En vanlig dag i skolan

Jag har fått en fråga ställd till mig två gånger på en kort tid och det är frågan: >
Hur ser en vanlig skoldag ut för dig?
 

Varje dag ser ju väldigt olika ut men min skola börjar inte förens kl 9 alla dagar i veckan. Jag har turen att börja kl 1 på Måndagar och kl 11 på Tisdagar. Annars börjar jag 9 eller 9.30. Jag har ju de obligatoriska ämnena: svenska, matte och engelska. Sedan har jag Idrott, historia och samhällskunskap. Utöver dessa ämnen så har jag estetiska ämnen. 
 
Måndag: Engelska och Svenska.
Tisdag: Matte och Medieproduktion 1 och det betyder att vi jobbar i olika program på datorn som t.ex Photoshop, flash och andra adobeprogram. Vi har gjort en tidningsframsida, gjort om en vanlig människa till ett monster i photoshop och nu har vi precis gjort en animerad barnsaga. Dessa lektioner är 3h långa så man sitter och nördar och nördar för att bli klar och göra ett bra jobb.
Onsdag: Matte, Idrott, Engelska och Samhällskunskap. 
Fredag: Matte, Samhällskunskap och mediaproduktion 2. Mediaprod 2 betyder att vi jobbar med film och radio. I höstas så gjorde vi ett reppotage om näthat och nu på vårterminen jobbar vi med radio och ämnet ska vara sociala medier. Vi ska planera ett radioproram med intervjuer, livegäster, musik och en diskution. 
 
I samhällskunskapen arbetar vi just nu med privatekonomi och vi har fått i uppgift att hjälpa en person med hens ekonomi. Då har min grupp valt att göra en film för att visa hur vi ska hjälpa den här personen. Detta gör att plugget blir så mycket roligare och vi lär oss om privatekonomi samtidigt som vi får göra något som vi tycker är så sjukt kul. 
 
På rasterna så sitter jag och alla ettor i soffor och spelar gitarr, pratar, sover, driker kaffe och bara chillar alla tillsammans. Såklart har det bildats smågrupper i den stora gruppen men jag tycker ändå att alla umgås mer eller mindre med alla. 
 
Ja, så här ser väl en vanlig dag ut för mig på Film och Musikgymnasiet. Jag hoppas att du har fått svar på din fråga och annars kan du kommentera under detta inlägg om det var något du saknade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: